Polecamy...

WBL: Profile zawodowe

21 lipca 2022

Znaczenie kształcenia opartego na pracy w społeczeństwie europejskim rośnie z każdym dniem. Jest wiele rzeczy, które należy wziąć pod uwagę, jeśli chodzi o zawód, który dana osoba ma zamiar wybrać. Niestety, w wielu krajach europejskich nie ma zbyt wielu informacji na temat różnych zawodów, które dana osoba może wykonywać. Jednocześnie, nie jest łatwo wybrać zawód, który chce się wykonywać, ponieważ nie uczy się ważnych informacji praktycznych na ten temat.

W tym miejscu pojawia się nauka oparta na pracy i dlatego jest ona tak ważna. Uczenie się w miejscu pracy to nie tylko uczenie się i rozwijanie umiejętności podczas pracy. Chodzi o to, by nauczyć się, jak wykonywać konkretną pracę, którą jesteś zainteresowany, zanim staniesz się profesjonalistą w tej dziedzinie i zanim jeszcze rozpoczniesz potencjalny staż. W rezultacie, uczenie się w oparciu o pracę jest obecnie bardzo powszechnie spotykane w szkołach i na uniwersytetach.

Istnieje wiele projektów europejskich, które koncentrują się na poprawie i ewolucji obecnej formy uczenia się w oparciu o pracę. Projekty takie jak DEEP IN WBL mają na celu wspieranie bliższego zaangażowania w WBL poprzez promowanie lepszego zrozumienia:

  • Roli różnych Rola różnych specjalistów zaangażowanych w realizację WBL
  • praktyk stosowanych w celu wzmocnienia współpracy między nauczycielami i trenerami, aby poprawić jakość kształcenia i szkolenia zawodowego, jego reaktywności na potrzeby rynku pracy potrzeb rynku pracy i zapewnienia osobom uczącym się wysokiej jakości doświadczeń edukacyjnych
  • Praktyki wdrożone w celu wzmocnienia pozycji kobiet w WBL

Organizacje wdrażające ten projekt są odpowiedzialne za zebranie wszystkich ważnych danych, które wyjaśnią stan WBL w ich krajach. Na przykład, IED jest w stanie dostarczyć wszystkie profile zawodowe WBL i informacje o ramach dla Grecji. Informacje te jasno określają najbardziej popularne profile zawodowe w kształceniu opartym na pracy. Dla Grecji są to następujące profile:

  1. Nauczyciel
  2. Trener w firmie
  3. Trenerzy wstępnego szkolenia zawodowego (trenerzy dorosłych)

Projekty uczenia się w miejscu pracy mają na celu pomóc przyszłym pracownikom w zdobyciu nowych umiejętności i kompetencji oraz promować ich pracę. Jednocześnie starają się zbliżyć nauczycieli i trenerów do przedsiębiorstw i branż. W ten sposób WBL będzie promowane w rzeczywistym miejscu pracy, co jest kolejnym krokiem dla ewolucji procesu. Partnerzy pracujący nad tymi projektami będą zbierać i udostępniać najważniejsze informacje dotyczące uczenia się w oparciu o pracę w ich krajach, co zapewni dobry wgląd w WBL i sposób, w jaki rozwija się ono w każdym kraju europejskim!

To może Cię zainteresować