Budowanie marki dla przedsiębiorstw społecznych
Przedsiębiorstwa społeczne jako idea są trudne do zrozumienia, a jeszcze trudniejsze do stworzenia. Nie chodzi w nich tylko o zysk i nie chodzi tylko o poprawę sytuacji społecznej. Są one połączeniem obu tych czynników, a tworząc je, lider musi umieć wyważyć obie te wartości.
Podobnie jak w przypadku każdego rodzaju przedsiębiorstwa, budowanie marki jest prawdopodobnie najważniejszym aspektem nowej firmy, społecznej lub nie. Tak więc nawet przedsiębiorstwo społeczne potrzebuje dobrej strategii budowania marki, aby osiągnąć zarówno zysk, jak i poprawę sytuacji społecznej. Ale jak stworzyć strategię budowania marki dla czegoś tak skomplikowanego jak przedsiębiorstwo społeczne?
Kluczem jest równowaga. Przedsiębiorstwo społeczne nie może koncentrować się tylko na jednym z aspektów swojej działalności. Musi być zdrową mieszanką wszystkiego, co ma do zaoferowania, bez pomniejszania znaczenia jednego z nich. Na przykład, przedsiębiorstwo społeczne nie może oferować produktów o bardzo wysokich kosztach wytworzenia, ponieważ mogłoby się wydawać, że jest to sprzeczne z innowacjami społecznymi i postępem, jaki stara się osiągnąć. Jednocześnie kreatywne rozwiązania, które przedsiębiorstwo ma do zaoferowania, nie mogą sprawiać wrażenia protekcjonalnych lub w jakikolwiek sposób"tanich" w wykonaniu, dokładnie z tego samego powodu.
Biorąc pod uwagę fakt, że przedsiębiorstwo społeczne to wciąż przedsiębiorstwo, widzimy, że budowanie marki to skomplikowana sprawa, która wymaga profesjonalistów. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo ma wydać trochę więcej, to równie dobrze może to być branding. Dlatego rozpoczynając proces budowania marki, należy spojrzeć na przedsiębiorstwo społeczne jak na " firmę", która musi odnieść sukces.
Ze względu na stosunkowo"nietypowy" charakter przedsiębiorstwa społecznego, musisz aktywnie zaangażować się w proces budowania marki. Każdy projekt budowania marki jest tak samo wyjątkowy, jak i ważny. Bądź obecny od samego początku i od samego początku odgrywaj aktywną rolę w tworzeniu modelu "marki".
Wreszcie, co nie mniej ważne, należy mieć kreatywną markę. Przedsiębiorstwa społeczne wymagają dużej kreatywności. Mają one wpływ na społeczeństwo i to musi być widoczne na każdym kroku. Twoja marka będzie tak dobra, jak praca, którą wykonasz. Na pracę będzie miała wpływ Twoja marka. Oba te elementy są ze sobą powiązane i nie można mieć jednego bez drugiego. Zadbaj więc o jak najbardziej kreatywny wizerunek swojej marki i wykorzystaj go do wykonywania pracy wysokiej jakości.
Budowanie marki dla przedsiębiorstw społecznych może się nieco różnić od normalnego budowania marki, ale ogólne zasady nadal obowiązują. Dowiedz się wszystkiego, co możesz o podstawowym procesie budowania marki i spróbuj dostosować go do pomysłu na budowanie marki Twojego Przedsiębiorstwa Społecznego. Zdrowa mieszanka i dobra równowaga z pewnością zaowocuje skutecznym projektem brandingowym.