Jakich informacji młodzi ludzie oczekują na stronie internetowej poświęconej karierze stażysty?
Profesjonalnie zaprojektowana strona zawodowa dla stażystów, będąca częścią strony internetowej firmy, jest koniecznością dla firm oferujących szkolenia. W końcu strony internetowe firm są jednym z głównych źródeł informacji dla młodych ludzi poszukujących ofert pracy. Zalety strony internetowej poświęconej karierze są oczywiste. Jest ona zawsze i wszędzie dostępna w Internecie i jako instrument reklamowy ma niemal nieograniczony zasięg. Może dostarczać bardzo szczegółowych informacji i łączyć aktualne wolne miejsca pracy z różnymi informacjami.
Oto, jak to działa:
- Jeśli nie masz jeszcze strony poświęconej karierze szkoleniowej, załóż ją. Może ona stanowić część ogólnej strony poświęconej karierze zawodowej (jako osobna kategoria) lub, jeszcze lepiej, stworzyć własną mikrostronę poświęconą karierze stażystów. W każdym przypadku oddziel obszary przeznaczone dla potencjalnych stażystów od obszarów przeznaczonych dla innych kandydatów.
- Przyciągnij uwagę, wskazując tę stronę bezpośrednio na stronie głównej (np. tworząc jej własną zakładkę lub łącze). W głównym pasku nawigacyjnym powinien znajdować się przycisk Kariera.
- Zastanów się, jakie dokładnie informacje chcesz przekazać młodym ludziom zainteresowanym szkoleniem na swojej stronie poświęconej karierze zawodowej. Dostosuj je do potrzeb informacyjnych młodych ludzi. Celem strony musi być wzbudzenie zainteresowania młodych ludzi i zmotywowanie ich do złożenia podania o pracę.
Jakich informacji poszukują młodzi ludzie na stronie internetowej poświęconej karierze zawodowej stażysty?
Dla młodych ludzi szczególnie ważne są informacje dotyczące następujących tematów:
- Profil zawodowy
- Firma
- Treść szkolenia
- Instruktorzy
- Stypendium szkoleniowe
- Bezpieczeństwo zatrudnienia, możliwości rozwoju i perspektywy kariery
- Środowisko pracy
- Oprócz tych standardowych informacji możesz przedstawić więcej treści, które zwiększą Twoją atrakcyjność dla grupy docelowej. Wspomnij o wszystkim, co wyróżnia Cię jako firmę oferującą szkolenia. Może to być pomoc w relokacji, pomoc w doradztwie zawodowym, ponadprzeciętne środowisko pracy lub możliwość pracy w różnych lokalizacjach. Ponadto można omówić inne aspekty, takie jak dostęp do transportu publicznego, zaplecze rekreacyjne, placówki opieki nad dziećmi oraz informacje o zaletach regionu dla młodych kandydatów.
- Na stronie internetowej poświęconej karierze zawodowej nie należy wdawać się w szczegóły, opisując na przykład typowy tydzień pracy stażysty. Pomoże to kandydatom wyobrazić sobie, co ich czeka w przyszłości.
- Ważnym elementem stron poświęconych karierze są aktualne oferty pracy. Upewnij się, że ogłoszenia o wolnych stanowiskach szkoleniowych na Twojej stronie kariery są dostosowane do rozmiarów ekranu urządzeń mobilnych (w przypadku rekrutacji mobilnej). Rosnącym trendem, zwłaszcza wśród młodych kandydatów, jest czytanie ogłoszeń na smartfonach lub tabletach.
- Liczy się aktualność. Stale aktualizuj strony internetowe i dbaj o to, by na bieżąco uaktualniać oferty pracy. Nic nie wygląda bardziej nieprofesjonalnie niż zaniedbany i przestarzały wygląd.
- Aby przyciągnąć na swoją stronę kandydatów na stanowiska szkoleniowe, rozważ oferowanie dodatkowych usług lub pomocy, takich jak porady dotyczące składania podań, biuletyny z aktualnymi ofertami pracy itp.
Projekt "StartApp - Starting with Apprenticeship" wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) w intensyfikacji ich zaangażowania w szkolenia w firmie. W tym celu projekt ten zapewnia rozwiązania w zakresie rekrutacji młodych ludzi zainteresowanych szkoleniem w miejscu pracy. Nacisk kładzie się tu na metody pozyskiwania, selekcji i integracji stażystów w pierwszej fazie ich zatrudnienia w firmie.
Podręcznik "Znalezienie i zatrzymanie stażystów" jest przewodnikiem dla firm, które chcą, aby ich rekrutacja stażystów była w stanie sprostać obecnym wyzwaniom na rynku szkoleniowym. Prowadzi on czytelnika krok po kroku przez poszczególne etapy rekrutacji. Liczne wskazówki i instrukcje zapewniają skuteczne wdrożenie działań rekrutacyjnych w praktycznym środowisku biznesowym. Ujawnia nowe sposoby inspirowania młodych ludzi do kariery i pozyskiwania ich jako stażystów.